3 Aralık 2011 Cumartesi

Daha Yanlışsız Yazmak!

Klavye eğitiminde en büyük amaç hızlı yazmak ise ikinci en büyük sorun(belki de birinci olan) yanlışsız yazmaktadır. Bu konuda bireysel olarak hemen yapılan çıkarım harf eğitiminin yeterli olmadığını düşünmektir. Ancak eksiklik bu değildir.

Başlangıçta aldığımız harf eğitiminin amacı sadece harflerin yerini ve hangi parmakla nasıl basılacağının öğrenilmesidir. Bu amaçla aslında bu konuda harflerin nasıl yazılacağı (hangi parmakla, nasıl basılacağı) kısım dışında önemsizdir.

Eğer yazacağınız metinde harflere yanlış bir parmakla ve şekil ile basıyorsanız bunun doğrusunu öğrenmeniz gerekmektedir. Bunun önemini derslerimde şöyle açıklıyorum: otomotiv endüstrisi 1900'lü yıllarda geliştirilmeye başlandığında içten yanmalı motorların gelişiminin başında idi. O zamanın başında mühendislik 1000 devir'e kadar çıkartabiliyordu motoru. Ve mühendislik geliştikçe artık 10.000 devire çıkan  motosikletle bulunmaktadır. Buna da böyle bakmak gerekli, bizim eğitimimizin mühendisliği gelişmiştir ve yüksek hızlara çıkmak için yapılmaktadır. Yanlış parmakla yanlış tuşa basmak 1900'lü yıllara dönmektir. Hızımızı arttırmaya çalıştıkça da bize ayak bağı olacaktır.

Bu kısmı halletti isek ya da sorun yaşamıyorsak gelelim ikinci kısma ve böylece temel olarak yanlış yazmanın sebebini öğrenmiş olacağız. 

Yazmak şöyle gerçekleşir. Bakarız, algılarız, anlarız, ve yazarız. Bakma eylemimiz biraz sonra anlatacağım, gerektiği gibi olmaz ise yanlış yazmak kaçınılmaz oluyor. Biz metnimize baktığımızda kelimeleri harf harf okumamız gerekli. Örneğin; "zabıt kâtibi" yazacağımız zaman "zabıt"ı (z-a-b-ı-t) şeklinde tek tek(harf harf) okumamız daha az yanlış yapmamıza sebep olur. Neden çünkü kendimize "Z"ye basacağım dersek büyük ihtimal ile :) "K"ye basmayız. Ancak "zabıt"ı bir bütün olarak zihnimize alırsak, yazma hızımızın içinde ve heyecan ile "zebit" yazmamız hiç de zor değildir. 

Çalışmalarınızı hergün ve en fazla 4 saat kadar yapın.